Aniek in Arizona!

Homecoming!

Hee allemaal!

Wat heb ik weer een mooie 2 weken gehad, vandaag zit ik 2 maand in amerika en wat gaat de tijd toch snel! Als eerste excuses voor mijn nederlands, ik heb nu al het gevoel dat het achteruit gaat. Ik vergeet soms woorden, moet er meer over nadenken, haal ze door elkaar en raak mn oosterse accent ook al kwijt. De dagen beginnen hier al iets normaler te worden, maar nog steeds begin ik elke dag met evenveel plezier! Vaak komen bij mij de momenten voor, dat ik voor mezelf besef dat ik het hier gewoon zo mooi heb!

Vorige week zaterdag had ik Julia uitgenodigd of ze met Mark en ik mee wilde gaan om een hike te doen. Dit keer gelukkig wel een makkelijke, en het was dan ook supergezellig! Best apart, dat ik een tijd geleden nog geen flauw idee had wie al deze mensen waren en nu heb ik het gevoel dat ik al een superlange tjid met ze omga. De zondag erna ben ik nog met Nathan en James mee geweest naar hun kerk, en ben ik daarna naar hun huizen geweest en hebben we ergens lunch gegeten.

De maandag erna was het pirate day. Dit houdt in, als je als piraat verkleed gaat naar Krispy creme donuts kreeg je per persoon 12 gratis donuts! Daar zaten we dan, met z'n 5en als ghetto pirates in de auto. We hadden mooie ooglapjes van papier, en haken gemaakt van bekers en aluminium folie. Na een half uur wachten bij de drive through hadden wij dan ook onze 60 donuts. Voor alles is hier trouwens een drive through, wil je geld pinnen of storten, dan ga je niet naar binnen maar natuurlijk door de drive thru bank. Welcome to America...

Volgens mij was de rest van deze week best wel normaal, nouja wat normaal te noemen is.

En toen had ik afgelopen weekend het weekend waar ik heel erg naar uit keek! Homecoming!!! Aangezien ik altijd laat met alles ben, moest ik 2 dagen van te voren nog een jurk kopen. Dus direct na school gingen we op pad, en 's avonds om half 10 waren we weer terug. Behalve een jurk, moest ik natuurlijk ook weer nieuwe schoenen kopen en nog wat andere dingen. Ik denk dat ik mezelf wel koopverslaafde mag noemen hier. Maar toen hadden we vrijdagochtend dus onze sportessemble of hoe je dat ook schrijft. De schoolspirit is echt geweldig. We hadden kleine wedstrijden waarbij de seniors tegen de juniors tegen de sophmores en tegen de freshman speelden. Ook waren er verschillende 'optredens' met dans cheerleading etc. Die avond ging ik met Tyler naar de footballgame, en daar waren ook nog wat andere mensen, en het was zoals altijd weer gezellig!
De volgende dag had ik toch nog besloten dat ik misschien andere schoenen onder mijn jurkje wilde... dus we gingen weer op pad. We waren bij een store waar alle hakken 10.88 waren! Hier ga ik zeker vaker naartoe, want ze hadden ook de kleine maten die voor mijn dwergenvoetjes geschikt zijn, ik helemaal happy dus. Mark vond het wel leuk als ik even wat halvermeter hoge hakken aan deed. Dus na een paar keer bijna mijn enkels gebroken te hebben, had ik toch wat mooie stappers gevonden. Toen snel naar huis om mij klaar te maken, Nettie had mijn makeup gedaan en toen op naar mesa art center om foto's te maken! We gingen met een groep naar homecoming, dus eerst werden de foto's gemaakt en hierna hoorden we naar een Sushi bar te gaan. Alleen 4 mensen waren de tickets vergeten, het was gigantisch druk op de weg, en parkeerplekken waren die avond ook moeilijk te vinden. Uiteindelijk hebben we de reservering maar afgebeld en zijn ergens pizza gaan eten. Toen was de dance en dit was toch wel eventjes anders in Nederland, maar toch heb ik het supergezellig gehad! Ook heb ik hier 'perongeluk' een andere exchange student uit Noorwegen ontmoet. (Ik stond al een tijdje bij haar, en toen kwam ik erachter dat ze ook een exchange student is). Ze lijkt me superaardig, en hebben gisteren bij elkaar gezeten met de lunch! Om half 11 was de dance al afgelopen, en al die calorieen die we er net vanaf gebrand hadden, moesten er natuurlijk ook meteen weer bij op. Of hoe je dat ook zegt. Maar we gingen dus naar ihop en hebben daar onze avond afgesloten. Om iets over 12 was ik keurig weer thuis en na nog even met mams en paps geskypet te hebben lag ik om half 2 eindelijk in bed.

Vandaag is dus mijn mijlpaal bereikt dat ik hier al 2 maanden zit! Het besef dat ik nu al bijna 1/5e deel van mijn exchange jaar heb gehad is dan ook best apart. Het gaat allemaal gewoon zo snel! Ook vandaag heb ik het weer supergezellig gehad op school, en na school ging ik met Bree en Lance eerst naar een soort vietnamese of chineze marketplace. Hier haalden we boba, wat echt superraar is, een soort smoothie met balletjes erin... Tja, dat was de beschrijving waar ik het maar mee moest doen haha. Ook verkochten ze in een van die winkels poten van elk dier, kippenharten en allerlei soorten raar vlees. Ook heb ik nog eventjes de buik van een beeld geaaid zodat ik geluk krijg in de rest van mijn leven! Yes! Hierna zijn we naar Bree haar huis toe gegaan en hebben we een beetje geleerd voor american government, gegeten en zijn we op de wii geweest. Even weer jeugdmomentjes.

Nu is het hier half 11 en wordt het maar eens tijd voor mij om naar bed te gaan, want morgen gaat de wekker weer vroeg! Te vroeg...

Op facebook heb ik trouwens ook weer nieuwe foto's geplaatst, dus mocht je ze nog niet gezien hebben... Ook komt er over een paar dagen weer een nieuw filmpje op youtube!

Liefs, Aniek

Reacties

Reacties

Je mams

Lieve meiss. Wat vind ik het heerlijk dat je het zo naar je zin hebt in Amerika. Je leeft je "american dream" fantastisch !! Dikke kuss van mij.

Erny

Ik lees het al wel die is Nederland straks ontgroeid. Alles is kleiner en smaller hier. Dat wordt aanpassen ;)
Maar wel geweldig wat je allemaal beleefd. Waarom wordt homecomming gevierd? Misschien domme vraag maarja ben ook niet in Amerika geweest!
Hoe gaat het met je studie en kan je alles goed volgen?
Succes en tot de volgende foto's en verhalen.

Alie

Aniek wat een belevenis. Prachtig mooi. Geniet ervan. Deze ervaring pakt niemand je meer af.Ennnnn eet ze in de donuts????

Wilma

Aniek, wat een leuk verhaal heb je weer geschreven. En weer leuke dingen beleefd, geniet er nog lekker van. En passen al je schoenen nog wel in de koffer?

Miranda

Super om te lezen, hoe je het naar je zin hebt!

Ankie

We blijven genieten van de verhalen! En ja, de tijd vliegt!

Oen paps

Mooi om te lezen. Dat wordt dus een zeecontainer bestellen voor al je spullen. Hahaha. Knuf van oen paps

Toos

Wat fijn om alles weer te lezen en dat je zo geniet van alles

veel groetjes

Kim

Hee Aniek, Wat een leuk verhaal weer en wat beleef je veel. 2 maand is wel voorbij, maar je gaat nog zoveel meer zien. :) Hele mooie foto's op FB!!

Blijf ervan genieten:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active