Aniek in Arizona!

Gastgezin op bezoek en geslaagd!

Ondertussen alweer meer dan een week geleden heb ik gehoord dat ik geslaagd ben! Superblij natuurlijk, want nu houd niks mij meer tegen om naar Amerika te gaan.

Voor degene die het nog niet weten, ik heb mij eind 2015 aangemeld bij travelactive om mijn droom waar te maken. Ik ga namelijk een highschool year in Amerika volgen! Sinds toen is voor mij het avontuur al begonnen, er moest heel veel geregeld worden maar nu, een half jaar later is ongeveer alles geregeld! Ik moet alleen 29juni nog naar het Consulaat van Amsterdam om mijn visum aan te vragen. Ik vertrek op 27 juli 2016 met een aantal andere Nederlanders naar New York. Vervolgens vlieg ik 30 juli door naar mijn gastgezin in Mesa, Arizona. (Dichtbij Phoenix)!

Ik heb ondertussen sinds eind februari al een gastgezin. Als student komje op een site te staan, en zo kunnen gastgezinnen je uitkiezen. Gemiddeld duurt dit proces voordat je een gezin hebt 3 maanden. Maar na 5 dagen werd ik al gebeld door travelactive, er was een gezin wat mij heel graag wilde, alleen het was een double placement. Dit houdt in dat je niet als enige 'exchange student' bij het gastgezin komt wonen, maar dat er ook nog iemand anders, uit een ander land er komt wonen. Hier moest ik eerst toestemming voor geven, nadat ik dit natuurlijk had gedaan begon het wachten. Ik zou ergens.. een keer.. aan het einde van de week teruggebeld worden. Dit duurde voor mij echt veel te lang. Maar toen een aantal dagen later, kreeg ik een berichtje via instagram van een Duits meisje. 'Sorry to bother you, but is it possible that you're going to do an exchange year together with another exchange student from Germany?' Toen ik dit las werd ik echt helemaal gek (op een positieve manier natuurlijk). In die dagen dat ik nog steeds niet werd gebeld, wist ik ondertussen al alles over haar en ik hoopte echt dat ik samen met haar bij een gezin kwam wonen. Zij haddus ook een telefoontje gekregen van haar organisatie, en ze hadden haar alleen verteld dat ze bij een meisje uit Nederland, genaamd Aniek, samen geplaatst was die van paarden hield. Met deze informatie heeft ze het hele internet afgezocht en mij gevonden.

Toen op een dag werd ik 's ochtends wakker gebeld door travelactive, met mijn slaaphoofd aan de telefoon werd mij de eerste informatie verteld. Ik kwam in Arizona in het plaatsje Mesa dichtbij Phoenix. Bij een man (Mark)en vrouw (Michele) zonder kinderen, en ze zijn 45 en 49 jaar oud. Ze houden heel erg van reizen, samen dingen doen,en werken allebei op een school. En inderdaad, ik kwam met het duitse meisje Romy waar ik dus al contact mee had. Vanaf toen heb ik heel veel contact met ze gehad en het leken me echt supervriendelijke mensen met humor.

Op een gegeven moment vertelden ze dat ze 23 dagen door Europa heen gingen reizen, en al mijn andere 'hostsisters' op zouden gaan zoeken (die er al eerder geweest waren).Meteen vertelde ik ze dat ze ook hier welkom zijn. En toen was dat afgesproken... Dus 7 juni kwamen ze hier. Van tevoren waren ik (en mijn moeder) echt heel heel heel zenuwachtig. Toen ging de deurbel... ik kreeg meteen een big american hug. En toen ik ze eenmaal sprak waren binnen 5 minuten al mijn zenuwen weg. Ze zijn zo aardig, en vriendelijk en vol met humor. We hebben samen geluncht en echt over vanalles gepraat. Ik had Mark en Michele ook gevraagd waarom ze mij hadden uitgekozen, toen vertelde Michele dat ik nog geen dag op de site had gestaan, ze had mijn profiel gelezen, en daarna zei ze heel lief 'Then I knew, this is my daughter'. Ze had meteen gezegd dat ze mij wilde hosten. En zo is dat dus ook gebeurd.

En over33 dagen is het al zover! Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik dit echt ga doen. En ik ga er met een heel dubbel gevoel heen. Ik heb er echt superveel zin in om naar Amerika te gaan, Mark en Michele weer te zien, daar naar school te gaan, leven als een Amerikaanse voor een jaar, en wat van de wereld te zien! Maar ook weet ik dat ik het hier superveel ga missen, want ook hier heb ik een mooi leven met een heleboel mensen waar ik superveel om geef!

Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen in Amerika? Laat dan hier rechts je e-mail achter, dan krijg je een mailtje wanneer ik weer iets nieuws plaats!

Liefs, Aniek

Reacties

Reacties

Erny

Aniek, wat ga je een leuk jaar tegemoet. Ik wens je heel veel plezier en doe je best daar!
Hoop vask wat via deze weg van je te horen!
GENIET.....

Bertine van Veen

Aniek heel veel plezier en ga van deze ervaring genieten!
Veel geluk voor het komende jaar.

En ook voor het thuisfront succes en veel geluk gewenst.

Imke en Marja Ekkel

Hoi Aniek,

Wat een avontuur ga je tegemoet. Helemaal geweldig.
Geniet ervan en wij willen graag op de hoogte blijven!
Heel veel plezier en succes daar.

Groetjes Imke en Marja

Marcel, Ankie, Jorn en Amke

Hoi Aniek, wat leuk om dit te lezen. Wij wensen je heel veel plezier, wat zal het een avontuur zijn. Wij blijven ook graag op de hoogte! Geniet ervan, groetjes Marcel, Ankie, Jorn en Amke

jolanda nijhoff

Spannend allemaal!!!!heel veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active