Aniek in Arizona!

50 days in the USA

Hee allemaal!

Oke, we zijn ondertussen alweer meer dan 3 weken verder en waar moet ik in vredesnaam beginnen… als eerste weet ik dat ik vaker een blog bij moet houden, want er is zoooveel gebeurd en ik heb alweer zo super veel gedaan! Als je niet zoveel tijd hebt kun je deze blog beter een andere keer lezen!:) Hij is iets langer dan gepland haha. Het is echt onvoorstelbaar, 50 dagen ben ik hier nu al geweest, en heb nog geen moment spijt gehad van mijn exchange year! Voor iedereen die twijfelt over een exchange year, mijn advies is doe het! Het klinkt allemaal best eng in het begin maar als je er eenmaal inzit, gaat het allemaal veel te snel! ‘Time flies when you’re having fun’ neem ik op dit moment wel heel letterlijk.

Maar eerst maar even naar 3 weken terug. Ehmm.. heel misschien moet ik even mijn youtube filmpje terugkijken van augustus omdat ik alweer zoveel vergeten ben:’) . Ik vertel het niet precies in volgorde, maar gewoon de leuke dingen die ik heb gedaan, of wat in me op komt! Veel leesplezier!

Dus, ik heb dus nog 2 wandelingen gemaakt op de heerlijke vroege zaterdagochtend. Op .. augustus hebben we de North trail op de Forth McDowell mountain gelopen, toen we hiervan weer terugwaren leek ons (Romy en ik) het een goed idee om ‘eventjes’ de Lousley Hill op te lopen. Want tja uit de verte zag die er best klein uit. Waarschijnlijk was die 10 keer zo groot dan de hoogste berg in Nederland maar dat maakt niet uit. Na een heel tijd lopen, over rotsen klimmen, met een hand in een cactus vallen (ja dat overkomt ook echt alleen mij) waren we op de top. Kwamen we erachter dat we de camera waren vergeten, neeeeee, zo mooi daar boven aan, maarja geen foto’s helaas. We keken uit over een heel natuurgebied en een indianenreservaat echt heel erg mooi! En toen moesten we weer naar beneden… was toch wel even wat steiler… Mark en Michele stonden ons beneden aanwijzingen te geven waar we heen moesten. En na heel wat warmte en trillende knietjes verder stonden we weer veilig op de grond. De week erna wilden we een trail doen van ongeveer 1,2 mile, iets van 2 kilometer. Dit was een makkelijke trail, waar je heen en terug naar een bergtop loopt. Maar dat viel toch even tegen… Mark is halverwege teruggelopen. Maar ik, en Romy ook later, hadden de top bereikt!! Ik was wel echt kapot toen ik bovenaan stond, maar het was zeker de moeite waard! Wat is Amerika toch mooi. De terugweg ging een stuk makkelijker, maar toch, deze trail was wel echt een heel stuk langer dan 1,2 mijl? En toen stond onderaan het bordje ‘extremely difficult trail’, hadden we de heenweg natuurlijk niet gezein. Nou wat bleek hadden we de verkeerde trail gelopen, die alleen voor extreem gevorderde hikers was. Tja… was ook wel weer iets typisch om ons te overkomen. Wel was het even een mooie workout, en er liepen ook allemaal boys zonder shirts die het ook wel heel erg warm hadden. Ook wel een mooi uitzicht dus: ).

Nu even over school, ik spreek dagelijks echt met 30 mensen en het is echt geweldig (Ik ben erachter gekomen dat ik niet zo goed ben in namen onthouden). Wel moet ik er aan wennen dat school zoveel meer is dan alleen school. Sommige leven er volgensmij echt. Het is hier ook normaal om gewoon een uur, een uur?! voordat de school begint er al te zijn… Nou ik slaap dan liever eventjes hoor! Haha. De klassen die ik heb ben ik ook echt nog steeds heel erg blij mee. Ik ben nooit alleen, en ben al voor verschillende clubs gevraagd. Elke dag kom ik weer thuis met nieuwe verhalen, wat ik weer heb meegemaakt, en waar ik nu allemaal weer over heb gelachen. De schoolspirit hier vindt ik ook echt supergaaf, wij zijn als school echt één, en hebben het idee dat niemand ons kan verslaan. Ook vindt ik het zo mooi om te zien hoe iedereen hier echt zichzelf is, het maakt me daarom al een stuk minder uit wat andere mensen van me vinden!

Ze hebben hier ook Dutch Bro’s een soort koffie ding waar je koffie en thee kan halen. Oke goed verhaal, maar toen ik daar vertelde dat ik nederlands was kreeg ik het meteen gratis! Er zitten wel voordelen aan een exchange student zijn, heb al een baan aangeboden gekregen bij tacobell, kreeg er wat gratis eten, mensen laten je voor gaan, een gratis donut bij dunkin donuts etc. (Vanavond was mijn avondeten trouwens donuts, welcome in America)! . Oke ik dwaal weer af, maar daar nam Nathan me dus mee naartoe. Verder heb ik ook al superveel andere dingen gedaan met nieuwe vrienden! Pizza halen na school, rondrijden in de buurt, op een dubbeldate geweest (we gingen bowlen), ijs halen, naar een sodashop, naar de football games, volleybalwedstrijden kijken, en dit met allemaal verschillende mensen!

De kerk en het geloof hier is veel groter dan Nederland, maar op een positieve manier, iedereen praat er gewoon over en ik krijg ook vaak de vraag welk geloof ik heb. Ook ben ik door Nathan en iemand anders al uitgenodigd om een keer naar hun kerk toe te komen op een zondag. Gewoon als uitje.

Op de zaterdagochtend als we niet hiken ga ik hardlopen, om half 7 sochtends ren ik hier dus al over de straten, (anders veeel ste warm) Dit had ik in Nederland dus echt nooit gedaan, ben je niet trots op me mams? Wist je dat hardlopen hier heel gevaarlijk kan zijn? Heel even op mijn mobiel kijken, en toen viel ik… Knieën blauw, ellebogen kapot, handen kapot, armen kapot. Maar ik heb mijn mobiel wel gered, die is nog helemaal heel!

Afgelopen maandag was het trouwens Labor day! Mooi een dagje vrij van school dus. We gingen deze dag naar de Salt River, hebben wat mooie kiekjes geschoten, en hebben 2 keer een groep wilde paarden gezien! Mooi om te zien hoe zo een groep helemaal op zichzelf leeft, en echt een stukje wild is. Hier heb ik trouwens ook in mn engels klas mn essay over geschreven! Over het bestaan van de Salt River horses. Ik had voor het essay 48 van de 50 punten, dus een A! Oja, ook heb ik een grammatica test moeten doen voor mijn engelse klas, wat bleek mijn engels schrijven is beter dan veruit de meeste studenten hier! Even een bedankje aan alle engelse leraren in Nederland, jullie doen je werk goed.

Zaterdag 10 september heb ik echt een van de mooiste dagen van mijn jaar hier gehad. Ik had een verjaardag van Julia en we gingen met 8 andere meiden en 4 jongens naar de Saguaro Lake. Met z’n 13en in een auto van 8 kan hier ook gewoon, we moesten de drempels vermijden omdat we anders te zwaar waren haha. Op de lake gingen we dus met een boot, echt een hele mooie boot dat meer op. Vooraan de boot kon je met 4 mensen zitten, en achteraan met 10 ofzo. We vaarden, sprongen van de boot af, hadden mooie harde muziek op en zijn van cliffs af gesprongen. Vanaf de grond zagen de cliffs er niet zo hoog uit, maar toen ik daar boven stond was het toch even slikken. (best eng en lastig als je een camera in je hand hebt om die dan niet te bewegen.) En we gingen waveboarden, surfen en op een grote band achter de boot aan!. Ik had echt de tijd van mn leven daar! Wel schuurde mijn elleboog heel hard langs de rubberband, wat ik eerst niet door had, toen vond iemand bloed op de boot, en toen zag ik dus dat het mijn elleboog was. Na de birhtday party had ik om 3 uur een meeting met de exchange students, maar het was veel te gezellig en we waren de tijd een beetje vergeten dus die had ik gemist. Oeps!! Ach Michele zij wel dat ik waarschijnlijk een leukere tijd had daar, dan op die meeting.

Mijn geld kan ik hier ook wel goed kwijt, niet alleen het eten maar ook de winkels zijn groter! De Nike outlet is op dit moment wel mijn favoriet, mijn schoenen obsessie gaat hier vrolijk verder! Ook nog een leuk verhaaltje, ik raakte bij de forever 21 met een vrouw aan de praat van 24, ze wou mij hier wel aan een baan helpen, jammer dat ik niet mag werken… We hebben allebei elkaar even gevolgd op instagram, en zijn samen naar een aantal winkels gegaan. Zo makkelijk ontmoet je hier dus nieuwe mensen!

Dit waren zo een beetje wel de dingen die ik heb meegemaakt, en ik ga vanaf nu vaker een blog bijhouden! Nouja een poging tot. Want het is nu na 3 weken best verwarrend om hem te schrijven. Ik vind het trouwens heel leuk om reacties te lezen! (Hint hint) Heb ik toch nog wat Nederlands hier!

Liefs,

Aniek

Youtube vlog Augustus: https://www.youtube.com/watch?v=QrQxAwAhV6g

Reacties

Reacties

Je mams

Ha lieve meiss. Het is weer heerlijk om je reisblog te lezen. En ik ben inderdaad echt onmeunig trots op jou!! X

Erny

Wat leuk om te volgen hoor en je verhalen te lezen. En ja wat vaker bijhouden is slim want hebben wij weer iets te lezen. ????
Vind je ook niet dat "alles groter is" zelfs pizza!

miranda

Hey Aniek, super om weer een verhaal van je te lezen. Heb je je lasso niet gepakt en een wild paard gevangen, om te temmen? Of was er geen mooie palomino bij?

Bertine

Wat leuk om jou belevenissen allemaal te lezen.
Heel veel succes daar nog, volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

Alie

Heey Aniek,

Wat een verhaal weer, supermooi.
En ook wel grappig dat je ondanks de afstand zo lekker klunzig blijft. Veel plezier meid. Geniet ervan. Liefs van ons.xxx

Toos

Wat prachtig mooi om alles weer te lezen wat je meegemaakt hebt super.
veel groetjes

Bert

Super dat je het zo leuk hebt

Milan en Lana

Mooie verhaaltjes hoor. Groetjes

oen paps

Moi. Supermooi geschreven. Ik ben ook heel trots op oe dat je dit in je eentje doet. Doe wel kalm an met al die boys daar. Hahahaha. Dikke knuffel van mij.

aylaa

klinkt echt super aniek! misje xxx

RIët Wetering

wat een gezellig verhaal Anniek op t blog. Geniet alles wat Amerika te bieden heeft, want het is veel. VEel plezier daar,

GRoetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active