Aniek in Arizona!

Springbreak!

Daar ben ik weer, weer terug van weggeweest. Het is nu alweer eind maart en over 2 maand ben ik gewoon al klaar met school, en zijn mijn ouders en broer hier. Ik heb ondertussen springbreak erop zitten en ik heb weer hele mooie dingen gezien!

Vrijdag na school gingen we onderweg, we reden die dag naar ergens buiten Los Angeles en verbleven daar die nacht. Zaterdag zijn we eerst naar Sequoia Park gereden, een park met hele grote bomen en de grootste boom van de wereld zegmaar. Stonden Romy en ik daar, dachten we dat we foto's bij de grootste boom hadden gemaakt, stonden we dus bij de verkeerde... tja soms zijn we toch echt nog even niet de slimste. Verder hadden we de Moro Rock trail gehiked, eerst een hike en daarna 350 traptreden op, maar het uitzicht was het zeker waard! We wisten trouwens niet dat daar nog sneeuw lag, dus we liepen er mooi in een tshirtje (het was alsnog best warm). 's Avonds laat kwamen we in San Francisco aan. We sliepen daar 4 nachten in een hotel aan het strand, mooi wakker worden dus. In San Francisco hebben we dus die dagen mooi rondgelopen en alle toeristische dingen gedaan, (foto's staan (bijna) op fb). Het was super lekker weer en we hebben over de Golden gate bridge gelopen, alcatraz gezien (helaas niet op geweest), over hele steile straten gereden, met de cable car, zonsondergangen gezien, lekker relaxen aan het strand, naar een zwart zandstrand geweest, naar een verlaten zwembad, naar pier 39, naar de painted ladies, naar de palace of fine arts, naar een japanese tea garden, en heel heel veel mooie uitzichtjes.

Op woensdag reden we van San Francisco weer terug naar Los Angeles soms hele stukken langs de kust. We zijn nog gestopt bij Malibu beach, en savonds nog even gekeken bij Griffith Observatory, helaas was het daar wel heel heel druk. De volgende ochtend gingen we walvissen kijken! Het was een 3 uur durende boottocht en we zagen in totaal 9 verschillende walvissen. Helaas hadden we de walvis die helemaal omhoog sprong natuurlijk niet op camera vastgelegd. Maar verder wel veel fotootjes van de rug en staart.. Verder die dag zijn we nog naar Venice beach en Santa Monica beach geweest. In Venice beach hing echt een hele leuke sfeer, er werden allemaal showtjes gegeven door mensen daar, en iedereen is daar gewoon happy. 's Avonds bij Santa Monica Pier zijn we wezen eten bij bubba gump shrimp (Van de film Forrest Gump, Romy was helemaal super blij). Verder hebben we de volgende dagen nog alle toeristische plekjes bezocht, nog een keer naar Venice beach, naar het Hollywood sign, over de Walk of Fame lopen, alle voetafdrukken van bekende mensen gezien, naar Beverly Hills, naar traveltown, naar LACMA, veel uitzichten, op het strand rondhangen, en onderweg naar huis op zaterdag nog naar Joshua National Tree park geweest. Helaas zijn we niet naar een van de bekende attractieparken geweest, want tja... niet werken en als exchange student leven betekent ook niet altijd even rijk zijn...

Dat was mijn hele springbreak volgens mij wel. De weekenden hier ben ik eigenlijk altijd bij vrienden en doordeweeks na school ook vaak. Afgelopen weekend heb ik trouwens een promdress uitgezocht! Nouja, eigenlijk heb ik er 2 en moet ik er nog eentje kiezen... Dat is hier wel echt een big deal in Amerika, ik stond dan ook al om 4 uur snachts in de rij voor een hele grote store die pas om 8 uur los ging... Ze hadden een hele grote actie waar de promdressen gratis waren... ja echt gratis... dus mooi eventjes 300 dollar bespaard! Verder sliep ik afgelopen weekend van zaterdag tot maandag bij Bri, dat weekend bestond uit: een auto wassen, uit eten, naar haar familie toe gaan, na sluitingstijd in een winkel zijn met mensen die je kent, in de zon liggen, een filmavond, sporten, en nog veel meer random dingen. En maandag moesten we samen naar school, en we waren natuurlijk te laat...

Vandaag duurt het nog precies 8 weken voordat mijn ouders en broer hier zijn. Daar ben ik toch ook wel heel erg excited voor! Maar ook niet... want ik laat hier straks wel een heel mooi leven achter. Ik denk wanneer ik terug ben dat alles als een droom voelde, aangezien de tijd ook echt heel snel voorbij gaat en ik nog steeds het idee heb dat ik niet in de werkelijkheid zit. Het ene uur denk ik echt nog 8 weken en dan eindelijk zie ik weer bekenden, en ik ben er klaar voor om naar huis te gaan! Maar het andere uur wil ik dat het allemaal nog lang niet voorbij was. Thuis is er alleen nog wel een minder leuk ding gebeurd... Sam onze Sint Bernard hond is helaas dood gegaan, zij was al oud, maar toch nog wel altijd heel erg blij, en had eerst ook verwacht dat zij het wel zou halen totdat ik weer terug ben. Maar de laatste dagen ging ze ineens heel hard achteruit, dus tja... dat is dan even een hele grote tegenvaller...

Liefs, Aniek

Reacties

Reacties

Mams

Wat een belevenissen weer. Natuurlijk had ik ze al gehoord, maar als ik ze dan zo op een rij zie staan denk ik .. wauww.. wat heb jij een schat aan herinneringen verzameld. En nog 8 weken en ik ga je hartstikke plat knuffelen. Zo'n zin in!!!!!!
Dikke dikke knufkus van mie.

miranda

Wat geweldig weer om te lezen. Je hebt zoveel gezien en meegemaakt, en die ervaring pakt niemand meer van je af! Veel plezier de rest van de weken daar!

Oe va

Mooi geschreven en wat heb je veel mee gemaakt. Mooi om te lezen dat je ook auto kunt wassen. Hahahaha wacht ik nog even met onze. Knuf van oe va.

Toos

Wat een prachtige dingen heb je weer meegemaakt en een heel mooi verhaal geniet nog van komende tijd

veel groetjes

Bert

Mooi verhaal weer Aniek. Geniet er nog even van. Groetjes Bert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active